Tuesday 22 August 2017

Intraday Handelsstrategier In Indian


Målet med denna webbplats. Syftet med denna webbplats är att ge dig tips så att varje dag minst en av våra sex dagliga förslag ger dig lägsta Rs 300 - vinst på Rs 15000 - investering från din sida Om du spelar on-line Enligt våra riktlinjer och efter våra prispoäng och varningar. Om du bara tar en del av det som visas på den här webbplatsen och gör bara 25 av vad som är möjligt, tjänar du minst 10 vinst per månad varje månad. Om du är en absolut nybörjare , Utan tidigare handelsupplevelse, och skulle vilja prova INTRADAY TRADING som ett lönsamt inkomstalternativ, bör du först läsa det här. Projekt för de senaste 3 dagarna på 15 000 - investment. Friday 10-Mar-2017 NSE NIFTY 8934 55 7 55 Suggest1 NTPC vinst Rs NIL. Suggest2 SBIN vinst Rs NIL. Suggest3 ZEEL vinst Rs NIL. AlsoSee1 CAIRN vinst Rs NIL. AlsoSee2 DISHTV vinst Rs NIL. AlsoSee3 TATAMOTORS vinst Rs 310.Tuesday 14-Mar-2017 NSE NIFTY 9087 00 152 45 Förslag1 BHARTIARTL vinst Rs NIL. Suggest2 CENTRALBK Profit Rs NIL. Su Ggest3 TVSMOTOR Profit Rs 940.AlsoSee1 AMBUJACEM Profit Rs NIL. AlsoSee2 JINDALSTEL Resultat Rs NIL. AlsoSee3 ONGC Profit Rs NIL. Wednesdag 15-Mars-2017 NSE NIFTY 9084 80 -2 20 Föreslå1 ICICIBANK Resultat Rs NIL. Suggest2 JKTYRE Profit Rs 1100.Suggest3 TITAN Profit Rs NIL. AlsoSee1 ADANIPORTS Profit Rs NIL. AlsoSee2 DLF Profit Rs NIL. AlsoSee3 RECLTD Profit Rs NIL. There är ingen ONE-strategi. Marknaderna är dynamiska och förändras ofta så vad är den bästa strategin för att en kanske inte är för en annan Därför är det viktigt att förstå att det beror på framgången i handel alternativ strategier beror på. Om din marknadsutsikt är korrekt. Strejk priser du väljer att handla. Komplexiteten av alternativ strategier används. Risken du tar om du säljer långt OTM-alternativ eller köp ITM-alternativ. Tiden som alla andra instrument i handeln. För detaljhandlare var det väldigt svårt att få färdiga räknare tills vi utvecklade Options Strategies Calculator. Det här verktyget hjälper dig faktiskt att välja strategier b Ased på din marknadsutsikt Något som brukade ta lång tid kan nu göras på mindre än 2 minuter. Låt mig visa dig hur du använder den. Steg 1 - Välj din marknadsutsikt. Du kan välja mellan Bearish, Bearish Neutral med hög Volatilitet, Bullish, Bullish Neutral med hög volatilitet, Neutral med hög volatilitet och Neutral utan volatilitet Det täcker i grunden alla möjliga marknadsutsikter så att du kan få rätt typ av skräddarsydda strategier. Steg 2 - Välj antal ben.1 benet är I grunden en naken position.2 ben är enkla positioner Det finns mycket variation här.3 benen är komplicerade och kan behöva en andra läsning för semiprofiler. 4 ben är järf fjärilar, järn kondorer etc De är mer för neutrala strategier. Steg 3 - Du kan skilja upp baserad maximivinst Limited Limited. Limiterad vinst är inte nödvändigtvis dålig. Det beror på hur du hanterar risk. De har större premier och vinstpotentialen är faktiskt högre än säkrade affärer. Obegränsad vinst Är självförklarande De innehåller också risk det beror bara på vilket strejkpris man är villig att köpa som gör hela skillnaden. Steg 4 - Maximal förlust begränsad Obegränsad. Du kan också skilja sig utifrån din förlusttolerans. Steg 5 - Kreditdebitering Kan du välja strategier baserade på om du har en kredit eller debet Det stora utbudet av alternativ som finns tillgängliga för handlare att välja mellan är otroligt användbart När du har kommit fram till din valda strategi är resten lätt. Strategin förklaras och du kan skriva in Dina preferensvärden och pris för att få resultat och betala av diagram På så sätt kan du handla även de mest komplexa strategierna med vårt alternativstrategier. Bara att upprepa, den bästa strategin beror på omständigheten, det är inte universal. Hur hjälper det här .6 9k Visningar View Upvotes Inte för reproduktion. Här är en enkel strategi som jag började med när jag undersökte alternativ och arbetade med att sälja premiumstrategier. Korta satser och samtal, kombinerade korta stranglar. Option strejk selection. Calls 90 sannolikhet för framgång 10 ITM prob och över större resistans nivå. Puts 95 sannolikhet för framgång 5 ITM prob, motsvarar ca upp till 12 SPX drop. Usually sälja mer put kontrakt än call kontrakt. Omkring 2 standardavvikelse Bollinger-band som används för att förutse de extrema områdena. Utbytescykelval. Börja med 56 dagar 8 veckor före utgången för att få bredare vinstzon och öppna med 50 positioner. Också kunna justera med alternativ av samma cykel som utgångsläge för de genomsnittliga marknadsförhållandena. Legged in. Sell samtal när marknaden stiger. Sell sätter när marknaden faller. Avsluta automatiskt i en månad. Projektmål är cirka 15 positioner. Vill låta ytterligare OTM 1 ITM sannolikhetsalternativ löpa ut värdelös. Anpassningar Använd extra kapital för att hålla vinst och TOS analysator Tool. Start justeringar när ITM sannolikheten når ett visst antal, som 30. Normalt, behåll samma vinster genom att rulla upp och sälja nya kontrakt. Under extrem marknadsförsäljning c Omditioner 1000 poäng fall i DOW JONES genomsnitt eller ge upp vinst på några månader för att rulla ut ett par månader och vänta på marknaden för att bosätta sig. Inte stoppa förluster, ingen delta neutralisering via samtal sätta inköp. Jag arbetade detta för SPX Futures men den här strategin fungerar likadant med Nifty-alternativen. Hoppas det här. 6k Visningar Visa uppsteg Inte för reproduktion. Jag handlar oftast om alternativet baserat på öppen ränteanalys. Det bekräftar i allmänhet marknadsutvecklingen om den stiger, faller eller sidled när den används i Samverkan med andra parametrar som volym och pris Det mäter också flödet av pengar på marknaden. Det finns en mycket snäv samverkan mellan Open Interest, Price and Volume. Det bidrar till att tolka utvecklingen av marknaden mycket effektivt. En ökning av öppen ränta längs Med en ökning av priset sägs bekräfta en uppåtgående trend På samma sätt bekräftar en ökning av öppet intresse tillsammans med en prisnedgång en nedåtgående trend. En ökning eller minskning av priserna medan öppen ränta förblir f Lat eller minskande kan indikera en eventuell trendomvandling. Kolla nedanför länken för att ladda ner ett Excel-ark för Open Interest Analysis of Options.2 4k Visningar Visa uppstämningar Ej för reproduktion Svar efterfrågad av Ankur Agrawal. New Story varje dag för Intraday. Men om du Är bra på att läsa grafer och kan noggrant observera karaktären av mål för målskript som kan hjälpa dig men inte på varje kalenderdag. Bortsett från detta bör du hålla dig uppdaterad om de aktuella händelserna under Intradagen som varje nyhet om nationella eller Internationell betydelse har något i det som kan förändra flödet Baserat på nyheterna kan du anta vad spelet kommer att vara som under de återstående timmarna FÖRSIKTIGHET HÖGSTE EXETED. När du pratar om scriptwise, är SMALL CAP-aktier inte så mycket flyktiga eller dynamiska majoriteten Om du letar efter små vinster och en seger vinna en slags situation kan det här hjälpa dig. Medelål och Big Cap eller Large Cap-aktier är dynamiska Deras flöde kan ibland jämföras med Det för River Ganga Ja, våldsdelen verkligen. Det finns många teorier som kan hjälpa dig att läsa tomterna Såsom att kontrollera ljus och kan google them.12 1k Visningar Visa uppsteg Inte för Reproduction. Deepak Shenoy Grundare på en webbplats som ger analyser, Marknadsinformation och makroekonomisk analys för Indien. Personer som tjänar pengar intradag har inget incitament att berätta vad de gör Det finns tillräckligt många personer som guidar dig, vissa mot en avgift, och medan det lärande inte alltid kan vara valuta för pengarna, det S alltid bättre än generiska svar som att se RSI och kort över 70. Vad du kan göra är att försöka ta en praktikplats hos ett handelsföretag och hoppas att du kommer att lära av erfarenheten.9 2k Visningar Visa uppsteg Inte för reproduktion. Jag upprepar Mitt svar på liknande fråga någon gång tillbaka. En enkel strategi är att handla ett indexalternativ antingen Nifty eller BankNifty. Anledningen är att båda är mycket flytande, representerar det bästa av den listade cos i Indien, handlas av många yrkesverksamma, svåra att manipulera Ulat och mer motståndskraftigt mot chocker. För dem måste du också följa marknader varje dag, men snarare än att fokusera på olika lager varje dag eller varje vecka, med tanke på olika lager har olika tekniska och grundläggande drivrutiner, analyserar du bara hur Nifty eller BankNifty går Att agera idag eller i veckan. Följ nyheterna och lär dig enkel teknisk analys som trender, stödmotstånd, kanalisering och glidande medelvärden. Förutom de enkla tekniska metoder som jag beskrivit, för att förstå sammanhanget kan du använda verktyg som Bollinger Bands som jag har förklarat i Följande post. Efter något arbete kommer du att utveckla intuitionen bakom ljudanalysen. Något matematik På en dag flyttar Nifty minst 50 poäng och BankNifty flyttar minst 200 ett indexalternativ med ett aktiekurs nära indexpriset ge 50 av indexrörelse - betyder att om nifty flyttar 50 poäng, kommer alternativet att flytta 25 poäng. Även denna typ av rörelse på mindre skala går igenom dagen med öppnandet av två timmar och cl Osing en timme ser mer Nifty alternativet är 75 Så att göra 500, är ​​du eyeing bara 8 poäng rörelse för att täcka ditt vinstmål samt mäkleri och andra utgifter Samma matte kan tillämpas på BankNifty som har ett alternativ mycket 40 En ytterligare fördel Av alternativet är dess inbyggda stop-loss Så för Nifty-exemplet var vår totala investering 7500 och det är det maximala beloppet du kan förlora om priserna går till noll aldrig händer. Denna strategi är så enkelt som det låter Men kräver få saker - En handelsplan med tydlig målsättning, väl genomtänkt forskning, disciplin, riskhantering och framför allt en affärsinriktad tankegång. Med en viss övning kan du göra detta. Jag vill regelbundet diskutera mina synpunkter på marknader och mina affärer på min blogg.867 Visningar Visa uppfattningar Inte För reproduktion. Bästa Intradag strategi för att göra konsekvent vinst. Bästa Intradag strategi för att göra konsekvent vinst. Han Alla, jag handlar på börser från 2011 konsekvent I början investerade jag 5-6 lakhs utan att veta mycket om marknader Att göra positional trading eller investera och dubbla dem med i en månad och som vanligt förlorade allt jag sedan konverterade till en dag näringsidkare än att göra positional trading eller investera Jag försökte aktier och options trading Sedan fortsatte jag med att föra pengar till handel bara för att göra mitt konto Balans tomt Jag försökte många metoder som att flytta genomsnittliga övergångar, handelsstöd och motstånd Jag försökte många tipsleverantörer och förlorade extra pengar med hjälp av dem. Jag använder Sharekhan tradetiger-programvara för att analysera lager och använda 5min-intervallet. Jag studerade många saker senast 2-3 år men Fortfarande vill jag ha vad som är den bästa strategin för Intraday trading, antingen det kan vara alternativ eller lager men rent på intradag och hur man utför det Jag ber alla pensionärer här om du vill hjälpa mig att hitta en bättre strategi för att tjäna vinst eller minst Undvik förluster på ett konsekvent sätt Jag försökte handelsstöd och motstånd med hjälp av skillnader, det var en bra strategi och gjorde gott om 10 vinster konsekvent på intradagbasis För ganska lång tid men dessa strategier fungerar bäst i trending marknader Tyvärr på sidor eller sträcka marknader dessa strategier don inte bara suga mina pengar de också suger mitt självförtroende Jag använde inte någon handelsprogramvara som amibroker, även om jag var frestad att ge det Ett försök, jag ville inte göra ytterligare 20-30 K klippa på mitt konto för att köpa samma. Vill du också höra från dig om någon av er försökte Nifty50Charts hemsida och är det värt att prova jag vet att det bara kostar 550 men det faktiska är om det inte fungerar, det kommer att göra en stor minskning i min ursprungliga huvudstad Från en tung handlare på 5-6 lakhs har jag kommit ner till 5-10 K Det gör ont som helvete men jag planerar att Ta upp Intradag handel igen efter att ha testat de bästa strategierna för marknadsvillkor Så jag ber dig att dela strategierna, hänvisa mig till andra inlägg om jag missade eller inte hittade någon uppriktighet talar det finns så många inlägg på den här tråden som jag kanske Har saknat många värda läsinlägg, även om jag försökte cov Er många inlägg Mitt mål är att göra 10 vinster på Intradag-basis konsekvent eller minst 1 vinst i en enda handel så att jag kan använda marginalen för att göra det 10 Det är inte obligatoriskt att strategin du föreslår borde kunna göra 10 vinst Men någon vinnande strategi skulle uppskattas och kommer också att vara till stor hjälp för mig Jag ska försöka utveckla min egen strategi för att jag skulle kolla med dig också Jag vet inte om backtesting någonsin hjälper coz Jag känner mig varje dag marknaderna är åter Och skulle visa dig något nytt och få dig att lära dig. Tack Hälsningar, Akki. Re Bästa Intradag-strategi för att göra konsekvent vinst. Vad en man yaar hälsar till din kärlek för handel. Jag är på samma båt Tappade huvudstaden och pumpa sedan in mer pengar igen Att förlora det Nyligen försökte jag på ORB på bara Tatamotors eget kapital Traded med Rs 70000 - och utnyttja full hävstång dvs 2000 aktier i taget försökte jag denna strategi för en månad och min retur var ca 45 jag fick 32000 - som vinst Nu är det klart Definierar att strategin är bra men. sud Denly Indiainfoline ändrade regler och minskade gränsen nu kan jag inte handla 2000 aktier på 70k Jag flyttade till andra mäklare som gav gränsen som tidigare jag handlade igen och gissa vad jag förlorade vinsten och till och med 10 av min kapital. Så kom jag fram till slutsatsen att En bra strategi är inte svårt, men den viktiga delen är att utveckla sinneuppsättningen som fungerar som robot och kan fungera flexibelt som mänsklig kombinationen är sällsynt. Jag föreslår att du tar paus på studie ORB-strategin, jag är säker på att du kommer att älska det. Re best Intraday-strategi för att göra konsekvent vinst. Jag började med Rs10000 udda och boomed till Rs 50000 inom 20 udda dagar och sedan förlorade all vinst och 30000 extra kapital i en eller två handel jag bara tog sätta och ringa smutsiga alternativ på tarmar Och gjorde lite forskning på teknisk analys och gör nu 50-60 vinst på kapital lågt som 6000-8000 från senaste två månaderna Mina två regler-1-Lär dig att acceptera förluster när du handlar i fel, hopp och böner fungerar inte här 2- Boka lite vinst och återinföra. Orig Inally Inlagd av akkitrader. Hi Alla, jag handlar på börser från 2011 konsekvent I början investerade jag 5-6 lakhs utan att veta mycket om marknader för att göra positionell handel eller investera och dubbla dem med i en månad och som vanligtvis förlorade allt jag konverterade sedan Till en dag näringsidkare än att göra positionell handel eller investera Jag försökte aktiehandel och options trading Sedan fortsatte jag med att föra pengar till handel bara för att göra mitt konto saldo tomt Jag försökte många metoder som att flytta genomsnittliga crossovers, handelsstöd och motstånd Jag försökte många tipsleverantörer Och förlorade extra pengar med hjälp av dem Jag använder Sharekhan tradetiger programvara för att analysera aktier och använda 5min intervall Jag studerade många saker för 2-3 år, men ändå vill jag ha vad som är den bästa strategin för intradag handel, det kan antingen vara alternativ eller lager men Rent på intradag och hur man utför det Jag ber alla pensionärer här för att hjälpa mig att hitta en bättre strategi för att göra vinst eller åtminstone undvika förluster på en konsi Stentbasis Jag försökte handelsstöd och motstånd med hjälp av skillnader, det var en bra strategi och gjorde gott om 10 vinster konsekvent på intradagbasis under en längre tid men dessa strategier fungerar bäst i trendingmarknaderna. Jag suger bara mina pengar de suger också mitt självförtroende Jag använde inte någon handelsprogramvara som amibroker, men jag var frestad att prova, jag ville inte göra ytterligare 20-30 K klippa på mitt konto för att köpa samma också Skulle vilja höra från dig om någon av dig försökte Nifty50Charts hemsida och är det värt att prova jag vet att det kostar bara 550 men det faktiska är om det inte fungerar, det kommer att göra en stor minskning i min ursprungliga huvudstad Från En tung näringsidkare på 5-6 lakhs Jag har kommit ner till 5-10 K Det gör ont som helvete men jag planerar att ta upp intradagshandel igen efter att ha testat de bästa strategierna för marknadsvillkor Så jag ber dig att dela strategierna , Hänvisa mig till andra inlägg Om jag missade eller inte hittade några uppriktiga tal så finns det så många inlägg på den här tråden att jag kanske har saknat många värda läsinlägg, även om jag försökte täcka många inlägg. Mitt mål är att göra 10 vinster på Intradag-basis konsekvent eller minst 1 Vinst i en enda handel så att jag kan använda marginalen för att göra det 10 Det är inte obligatoriskt att strategin du föreslår borde kunna göra 10 vinst men någon vinnande strategi skulle uppskattas och kommer också att vara till stor hjälp för mig Försök att utveckla min egen strategi för att jag skulle kontrollera det med dig också jag vet inte om backtesting någonsin hjälper coz jag känner mig varje dag marknaderna är på nytt och skulle visa dig något nytt och få dig att lära dig. Tack hälsningar, akki. Vad är Ditt dagjobb Jag hoppas att du inte är akki från Khiladi berömmelse. Eftersom detta är ditt första inlägg på detta forum kan jag bara hjälpa dig att börja med att läsa några trådar här mest anmärkningsvärda att Lär en man att fiska. Det finns många fler så Läs och posta När du skickat 50 inlägg, kommer din PM att Var aktiv Skicka mig din mail via PM och vi tar det därifrån. Ursprungligen postat av imfine. what en man yaar hälsar till din kärlek för handel. Jag är på samma båt Tappade huvudstaden och pumpa sedan in mer pengar igen för att förlora det Nyligen försökte jag på ORB på bara Tatamotors eget kapital Traded med Rs 70000 - och utnyttja full hävstång, dvs 2000 aktier i taget, jag försökte denna strategi för en månad och min retur var ca 45 jag fick 32000 - som vinst Nu definieras det tydligt att Strategi är bra men. suddenly Indiainfoline ändrade regler och minskade gränsen nu kan jag inte handla 2000 aktier på 70k Jag flyttade till andra mäklare som gav gränsen som tidigare jag handlade igen och gissar vad jag förlorade vinsten och till och med 10 av min capital. so jag Kom fram till slutsatsen att det inte är svårt att hitta en bra strategi, men den viktiga delen är att utveckla sinnet som fungerar som robot och kan agera flexibelt, eftersom människan är kombinationen sällsynt. Jag föreslår att du tar paus på studie ORB-strategin, jag är säker Du kommer att älska det. Tack Imfine för Svara på mitt inlägg är det bra att se att någon kan tjäna pengar efter att ha förlorat det Jag älskar att handla mer än någonting nu coz Jag hade gått upp ca 9 månader tillbaka och hade svårt att hantera det jag behandlade det bara med hjälp av Handel och dess studie Ja, jag studerade handelspsykologiposter och penninghanteringsposter mer än vad som helst och nu är inte mindre än en robot under handel men jag har svårt att konsolidera marknader eller sidovismarknader. Jag vill bara göra en strategi som kan Ge åtminstone ett minimum av vinst med bra riskbelöning Tack för ditt förslag, jag planerade redan att ge ORB ett försök och kommer säkert att prova med ditt förslag Happy Trading. Originally Postat av rajat1389.I började med Rs10000 udda och boomed Till Rs 50000 inom 20 udda dagar och så förlorade all vinst och 30000 extra kapital i en eller två handel Jag tog bara sätta och ringa smutsiga alternativ på tarmar och gjorde lite forskning på teknisk analys och gör nu 50-60 prof Det på kapital lågt som 6000-8000 från de senaste två månaderna Mina två regler-1-Lär dig att acceptera förluster när din handel går fel, hopp och böner fungerar inte här 2-boks liten vinst och åter in. Han rajat bhai, The Poäng du sa är grundläggande steg för en intradag näringsidkare och de är de bästa stegen som alla kan följa men vanligtvis glömmer vi grunderna medan vi handlar och betalar priset för det jag slutar om min handel är fel Det sak med bokning liten vinst är om jag Boka små vinster i 5 affärer och förlora pengar i en enda handel SL, då kommer det förgäves, så kontrollerar bättre sätt att hantera det. Ursprungligen postat av mastermind007.What är ditt dagjobb Jag hoppas att du inte är akki från Khiladi berömmelse . Eftersom detta är ditt första inlägg på detta forum kan jag bara rådgöra med dig för att börja med att läsa några trådar här mest anmärkningsvärda att Lär dig en man att fiska. Det finns många fler, så läs och skicka efter att du skickat 50 inlägg, har din PM Kommer att vara aktiv Skicka mig din mail från PM och vi tar det därifrån. Han mästermind bhai, Ja, jag är igen Annons Lär en man att fiska och även ha pdf-versionen med mig nu är jag inte ny på den här tråden, det är jag som följer detta forum ganska länge men gjorde inte posta något, jag brukade följa inlägg från andra , Bestämde jag mig för att interaktion med andra handlare är en av de bästa sakerna att göra om att planera mina handelsstrategier. Hoppas att du kommer att hjälpa mig. Visst kommer du PM, väntar på att interagera med dig. Tack för ditt svar. Happy Trading. Originally Postad av imfine. Vad en man yaar hälsar till din kärlek för handel. Jag är på samma båt Lös huvudstaden och pumpa sedan in mer pengar igen för att förlora det Nyligen försökte jag på ORB på bara Tatamotors eget kapital Traded med Rs, 70000 - och utnyttja full hävstång, dvs 2000 aktier I en tid försökte jag den här strategin i en månad och min retur var ca 45 jag fick 32000 - som vinst Nu definieras det tydligt att strategin är bra men. suddenvis har Indieninfoline ändrat regler och minskade gränsen nu kan jag inte handla 2000 aktier på 70k jag Flyttade till andra mäklare som gav gränsen som tidigare Jag handlade igen och gissade vad jag förlorade vinsten och till och med 10 av min kapital. Så kom jag till slutsatsen att det inte är svårt att hitta en bra strategi, men den viktiga delen är att utveckla sinneuppsättningen som fungerar som robot och kan fungera flexibelt som mänskligt Kombinationen är sällsynt. Jag föreslår att du tar paus på studie ORB-strategin. Jag är säker på att du kommer att älska det. Hur kommer du förlorat 39 000 rs i ORB Förlorade vinst 10 av ditt kapital Kan du tacka de misstag som hände i ORB igen? Varför rekommenderar du att du studerar ORB - som du redan har förlorat signifikant. Ursprungligen postat av akitrader. Hi Alla, jag handlar på börser från 2011 konsekvent. I början investerade jag 5-6 lakhs utan att veta mycket om marknader för att göra positionell handel eller investera Och dubbla dem med i en månad och som vanligt förlorade allt jag sedan konverterade till en dag näringsidkare än att göra positionell handel eller investera jag försökte aktier och options trading Sedan fortsatte jag med att föra pengar till handel bara för att göra mitt konto Balans tomt Jag försökte många metoder som att flytta genomsnittliga övergångar, handelsstöd och motstånd Jag försökte många tipsleverantörer och förlorade extra pengar med hjälp av dem. Jag använder Sharekhan tradetiger-programvara för att analysera lager och använda 5min-intervallet. Jag studerade många saker senast 2-3 år men Fortfarande vill jag ha vad som är den bästa strategin för Intraday trading, antingen det kan vara alternativ eller lager men rent på intradag och hur man utför det Jag ber alla pensionärer här om du vill hjälpa mig att hitta en bättre strategi för att tjäna vinst eller minst Undvik förluster på ett konsekvent sätt Jag försökte handelsstöd och motstånd med hjälp av skillnader, det var en bra strategi och gjorde en bra vinst konsekvent på intradagbasis under ganska lång tid men dessa strategier fungerar bäst i trendingmarknaderna Tyvärr i ett sidovägligt eller intervallbundet Marknadsför dessa strategier don inte bara suga mina pengar de också suger mitt förtroende jag använde inte någon handelsprogramvara som amibroker, även om jag var frestad att ge det en Försök att jag inte ville göra ytterligare 20-30 K skära på mitt konto för att köpa samma. Vill du också höra från dig om någon av er försökte Nifty50Charts hemsida och är det värt att prova jag vet att det kostar bara 550 Men det faktiska är om det inte fungerar, det kommer att göra en stor minskning i min ursprungliga huvudstad Från en tung handlare av 5-6 lakhs har jag kommit ner till 5-10 K Det gör ont som helvete men jag planerar att ta Upp Intradag handel igen efter att ha testat de bästa strategierna för marknadsvillkor Så jag ber dig att dela strategierna, hänvisa mig till andra inlägg om jag missade eller inte hittade någon uppriktighet talar det finns så många inlägg på den här tråden som jag kanske har Missade många värda läsinlägg, men jag försökte täcka många inlägg. Mitt mål är att göra 10 vinster på Intradag-basis konsekvent eller minst 1 vinst i en enda handel så att jag kan använda marginalen för att göra det 10 Det är inte obligatoriskt att Strategi du föreslår borde kunna göra 10 vinst men någon vinnande strategi skulle b Jag uppskattar och kommer också att vara till stor hjälp för mig Jag kommer att försöka utveckla min egen strategi för att jag skulle kolla med dig också Jag vet inte om backtesting någonsin hjälper coz Jag känner mig varje dag marknaderna är åter och skulle visa dig något Nya och få dig att lära dig. Tack Hälsningar, Akki. Jag tycker att handel handlar om disciplin och att övervinna alla dina frågor. Jag tror att en shud inte sätter stora vinstmål med enbart minimikapital, försök att handla i 1 eller 2 saker i taget. Silver och Banknifty eftersom de ger bra rörelse under in1-lotten varje därmed att du behöver 45k som en mäklare som erbjuder mindre mäklar och tillåter dig att överföra pengar direkt Boka små vinster och avsluta överför dina vinster varje vecka till ditt konto och glöm det Och börja handla på nytt nästa vecka. För att uppnå detta är allt du behöver göra för att övervinna din girighet, acceptera förluster och försök inte hämnas från marknaden, kom ihåg även om du får en genomsnittlig ränta på 50 poäng i bankfiff och 150 poäng i silver per Mycket du ll Göra Rs 2000 per lot per medel 60k per månad och 7 2 lacs per år Bara ett exempel men det är kraften i compounding. Re Best Intraday-strategin för att göra konsekvent vinst. Väl ser gud på teori och på pappershandel Men i realtid är det allt Diff du behöver en fungerande inställning med positiv förväntning Då tänker du på mycket och det från mig är du användbar inställning kommer bara att minimera kanten om atll men du kan utnyttja du vet att även samma strategi med en annan tidsram ger diff en rätt tf för intraday Handel tar inte år för handlare att inse det bästa och vara fina från ett maraton du måste vara försiktig med.

No comments:

Post a Comment